# Dag 1-4 - Sri Lanka here we are!

24 juli 2017 - Negombo, Sri Lanka

Vertrek Naarden Bussum

Alweer 3 dagen op Sri Lanka en wat is het heerlijk om hier te zijn. De vluchten verliepen prima. Redelijk wat geslapen, maar aangezien het maar 6 uur vliegen is naar Dubai, en daarna nog 4,5 uur verder is, is het een behoorlijk gebroken en korte nacht. De kindjes vonden het geweldig een eigen televisie, een speciale kindermaaltijd met speeltje en zelfs nog een stewardess die langskwam voor een heuse polaroid kiek.
Rond 1330 uur kwamen wij zaterdag in Colombo aan.  Niet veel geslapen maar wel in goede hum: wij gaan naar Sri lankkkaaaa, hobbelend met allemaal onze eigen rugzak (altijd  een lekker gevoel dat alles weer aangekomen is) op naar de uitgang. Via het hotelletje hadden we een pickup geregeld en in een mum van tijd waren we bij ons verblijf voor de komende 3 nachten. Het lag niet ver van de luchthaven en iets landinwaarts.  Eigenlijk een soort van in de middle of nix, met maar 6 kamers, grote tuin en prachtig zwembad. Hier houden wij het wel vol de komende dagen! Zaterdagmiddag natuurlijk gelijk het zwembad in gedoken en met z'n allen 'volgehouden' tot we naar bed gingen (mochten?). Het tijdsverschil van 3,5 uur is in principe niet zo'n probleem, maar dat korte nachtje wel...
Zowel zaterdag als zondag waren er lokalen die een feestje hadden op 'ons' terrein. Trommels, eten en gezelligheid, wij vielen er middenin. Er werd verontschuldigd vanuit het hotel, maar wij vonden het juist leuk. Zelfs samen gezwommen, wat een pret.
Zondag gelijk met de tuktuk richting  Negombo, past prima met z'n viertjes achterin. Deze leuke karretjes rijden overal en doelstelling  was in ieder geval geld halen en ook wat  van de stad op te snuiven. De kinderen vonden het prachtig en zo leuk om te zien en horen welke details hen opvalt. Mama die mijnheer rijdt op blote voeten op z'n fiets en kijk daar zitten ze met z'n 3-en op een brommer. Maar ook zo makkelijk liepen ze aan de hand mee over de lokale markt en langs de toeterende auto's op de weg. We hadden al gewaarschuwd dat de mensen op Sri Lanka veel aandacht zouden geven en dat klopt ook. Regelmatig worden Berend en Aniek aangesproken of krijgen ze en passant een aai over hun bol op straat.

Koekjes kopenNegombo markt

Ook hier in het hotel hebben ze het prima naar hun zin. De eerste ochtend zagen we hoe enkele heren behendig de kokosboom inklommen om kokosnoten te 'oogsten'. Nadat ze op de grond waren gevallen werden ze met een kruiwagen naar een centraal punt gebracht. Nou dat was wel stoer om even spontaan te helpen. De bomen die al waren beklommen werden voorzien van een 'bladbandage' en Aniek zorgde dat de vergeten boom toch nog een lintje kreeg.

Helpen met de kokosnoten
Maandag naar het strand van Negombo gegaan. Hop de tuktuk weer in en bij het strand werden we afgezet. Geen strand met parasolletjes en vol met toeristen, maar vies en lokaal en daardoor zo leuk. Al kort na aankomst moest er geposeerd worden voor selfies met Sri Lankaanse toeristen. Heerlijk bij het water gespeeld, gewandeld, wat gegeten, de mooie smalle vissersboten bekeken en zeelucht opgesnoven. Er wandelen aardig wat verkopers rond die de enkele toerist die er was aanspraken. Zeker niet vervelend, best sneu te zien hoe weinig business ze hier op dit moment leken te hebben. Niet dat wij er wat aan bijgedragen hebben overigens (vandaag).

Negombo strandNegombo strand
Morgen gaan we verder naar Kalpitiya. Zo'n 2,5 uur met de trein vanaf Negombo En dan nog een stukje met de bus (ofzo). Geen tickets gereserveerd omdat we onze route nog niet bepaald hadden, dus het wordt een 3e klas treinreis. Zin in, we zien het wel!

1. Marcel:
    24 juli 2017
    He vakantie-gangers,
    Gaaf zo over jullie 1e dagen Sri Lanka te lezen en te zien. Geniet ervan. Morgen een goede trein- en bus(ofzo) reis toegewenst. Groet, Marcel
  2. Kasia:
    25 juli 2017
    Veel plezier Bendel :). Schrijf alles mooi op, wie weet, misschien willen sommigen van ons het ook ooit gaan doen? :) Doe voorzichtig en relax!
  3. Richard en Marisca:
    25 juli 2017
    Met veel,plezier jullie verhaal gelezen. En wat een leuke foto's.
    Groetjes, Richard en Marisca
  4. Marloes:
    28 juli 2017
    Geweldig leuk om te lezen en jullie leuke foto's te zien!! Geniet ervan met z'n viertjes. Quality Time in Optima Forma❤️
  5. Nienke:
    28 juli 2017
    Wat ziet dat er heerlijk uit. Wat een voorpret om te zien wat ons te wachten staat!!!
    Hoop dat het straks net zo easy gaat!!!
  6. Rozet:
    28 juli 2017
    Leuke foto's! Je ziet jullie genieten! Al een week om! Wat gaat de tijd toch snel!
    Geniet en doe voorzichtig!
    Kusjes en dikke knuffel voor de kids ( ook voor jullie hoor)
    Rozet