#Dag 4 - 7 - Elements Paradise

3 augustus 2017 - Kalpitiya, Sri Lanka

Toen we wakker werden zagen we dat er een fotosessie gaande was in de tuin. Zo strak in de plamuur en met enorme haarkunstwerken, concludeerden wij dat in ieder geval de dames geen nachtrust gehad konden hebben. Aniek vond het net poppen en vroeg zich af waarom er niet gelachen werd terwijl het toch een feestdag is?

BruidsreportageBruidsreportage

Een tuktuk bracht ons vervolgens naar het station voor onze eerste treinreis. Het treinstation van Negombo was rustig op een paar wachtende mensen na. Het treinloket nog gesloten. Hè jammer we zien andere reizigers, ook niet zo gek natuurlijk in dit mooie land. Voor 1 euro mogen we zo'n 2,5 -3 uur in de trein zitten. Al snel bleek dat de andere buitenlanders op weg gingen naar Colombo en dat wij op dit moment alleen noordwaarts gingen. Op het station leuk contact met de andere wachtende mensen. Geen overvol station zoals we tijdens eerdere reizen in India of Sri Lanka wel eens hadden meegemaakt, maar heel relaxed.

Station Negombo

En daar kwam de trein, gelukkig bleek deze ook niet vol en konden we prima zitten. Nog even verifiëren of wij in de juiste trein zaten en de boemel vertrok. Een prima treinreis waar de kinderen al snel van alles toegestopt kregen, voornamelijk zoetigheid. Het speelgoed (knuffel en soort rugzakje) wat de kinderen gekregen hadden in het vliegtuig dus ook gelijk uitgedeeld. Naast dat het ons bagage scheelt natuurlijk fijn om een ander kindje mee blij te maken.

Op het treinstation van Palavi was niet echt wat te beleven. Twee tuktukchauffeurs spraken ons aan voor vervoer, aangezien onze accommodatie zo'n 30 kilometer verderop lag was dit wel handig. Maar ja wat betaal je voor een ritje... Daar gingen we weer, rugzakken op het dak en na eerst een mooie verharde weg langs de zoutvelden werd het op een gegeven moment een mooi roodgekleurde zandpad.
Tuktuk Pavali junction naar Elements

Toen kwSelfie tuktuk naar Kalpatiya

amen we bij ons verblijf voor de komende 2 nachten (waar we snel 3 nachten van maakten). Deels aan zee en deels aan de lagune waren er 10 huisjes, heerlijk privé gelegen, klein restaurantje en loungeplek, kitesurfschooltje en een mooi zwembadje waar je hangend over de rand uitkeek over de kustlijn. Verder gewoon helemaal niets, wat een paradijs! En onze hut, echt gaaf! Naast dat er een grote veranda was met uitzicht over de lagune, was het een heel mooi ruim (gigantisch hoog houten dak met bladeren afgedekt) vertrek en was er aan de achterzijde een badgedeelte waar 2 openslaande houten deuren uitkwamen op het buitengedeelte van de badkamer waar zich dus  de buitendouche bevond. Hoe leuk was dat om in je blote niksie te douchen!
ElementsElements buitendouche
We hebben hier heerlijke dagen gehad. De ene dag wandelde we van ons 'park' af richting het kleine dorpje. Warm warm warm maar zo leuk. Regelmatig hoor je een stem ergens vandaan komen met een hello of bye bye. Bij het schooltje werd er cricket gespeeld en de kindjes in hun schooluniformen kwamen enthousiast aanrennen toen wij het speelveld opkwamen. Eerst natuurlijk even namen uitwisselen en toen weer terug in de brandende zon om verder te sporten.

Schoolplein

De andere dag volgden we de kustlijn want we zagen vissersboten in de verte liggen. We liepen langs een bevuilde kustlijn waar veel was aangespoeld, naast helaas veel plastic zagen we ook bijvoorbeeld een huis van een schildpad en een gigantische grote kreeft. Er waren veel vissersboten aan wal en de vis was al afgevoerd. In een van de hutjes zagen we een man de netten repareren. Het dorpje was rustig en kwam waarschijnlijk weer tot leven wanneer de vissers weer zouden uitvaren. Langs de kant van de weg lag allemaal vis te drogen en een vriendelijke man legde ons uit dat de vis na 2 dagen drogen werd verkocht. Ook de waterput was interessant om te zien want een gezinnetje was net bezig met een wasbeurt. Waar Aniek op de eerste dag vertelde dat het hier net als thuis is, worden er steeds meer dingen opgenoemd die toch echt wel anders zijn. Zoals vandaag die wilde ezels die we zagen waren wel bijzonder (maar bij Rhenen heb je wel wilde paarde hoor!). Wat een ervaring, zeker toen tijdens het avondeten verscheidene malen de elektra wegviel en we ons eten voortzetten bij een klein lampje.

Vissersdorpje waterput

<Vissersdorp

Beach Kapitilya

1. Alie:
    4 augustus 2017
    Leuke verhalen, mooie foto's. Ieder nieuw verslag wordt hier direct 'verslonden". Geniet nog lekker van de komende weken, dan doen wij dat al lezende ook. Liefs, Alie
  2. Richard en Marisca:
    7 augustus 2017
    Wij kunnen wel zien dat jullie het heerlijk hebben. Het is volop genieten!
    Groetjes, Richard en Marisca